Dagbog d. 25. oktober


20121025-170950.jpg
Jeg havde skrevet et langt – kedeligt – indlæg i går og så blev det væk i cyberspace… og det var ikke rigtig godt nok til at jeg gad skrive det igen LOL.

De sidste par dage har vi tegnet rigtig meget – i går var det drager og Perry the Platterpus, i dag var det dinosaurer og Ben10 aliens. Vi lærer rigtig meget om at tegne – og så holder vi rigtig meget frikvarter, som Lucas kalder det: Dvs. vi ser film, leger, bader etc. Igen kan jeg konstatere at der sker rigtig meget læring når vi ikke målrettet “lærer” – altså diskussionen omkring anatomi og symmetri i går i badet, som var affødt af tegning af drager og hvordan dyr ser ud, blev i dag overført til en sommerfugl jeg tegnede til Mir, som hun kort efter klippede midt over (hun er ved at lære at bruge en saks) – hvortil Lucas bemærkede at nu kunne hendes sommerfulg ikke flyve mere, fordi den ikke var symmetrisk og derfor ude af balance 😉

Jeg var nede på skolen og aflevere Lucas’ bøger i dag – troede han måske ville blive lidt ked af det, fordi han godt kunne lide at sidde og tegne i dem (så længe der ikke var noget pres) – så jeg sagde at når nu jeg fik pengene tilbage for bøgerne, så kunne vi tage ned i byen og købe nogen bøger til ham hvis han havde lyst. Det gad han ikke. Godt så – pengene står der til han finder på noget han gerne vil i hjemmeskolen.

Faktisk lidt sjovt det der med penge – for jeg havde en masse tanker om at vi skulle købe nogle ting vi kunne “lave hjemmeskole” med… det kommer sikkert. Men selvom jeg har stillet ham i udsigt at vi kunne tage på tur (også dem der koster penge), eller evt. købe noget robot-ting, så har han ikke været interesseret. Faktisk vil han bare gerne lege og lege og lege.

I dag medførte legen en del frustrationer, fordi både Lucas og Mir ville være Phineas (jep vi leger Phineas & Ferb). Lucas prøvede så at gå på kompromis ved at sige at han gerne ville være Perry. Men det er jo ret kedeligt at være Perry når de andre er Phineas & Ferb – for så er alt det seje man laver jo noget man laver alene… og når man er sammen med de andre kan man ikke deltage i legen, man ligger bare på gulvet og siger “grrrrr”. Så Lucas blev sur og ødelagde legen for mig og Mir. Så fik vi os en snak om hvordan man laver kompromis’er og at man ikke skal gå med på et kompromis hvis det gør en sur og ked af det inde i maven. Lucas fik lov til at være Phineas, Mir var OK med at være Ferb og så kravlede de op i Eiffeltårnet (Mirs Phineas bager også kage hele tiden og holder fødselsdag for bamserne, måske ikke de sejeste P&F projekter i hele verdenen).

20121025-170941.jpg

One thought on “Dagbog d. 25. oktober

Add yours

  1. Hej Lucas!
    Jeg har lige læst, hvad din mor skriver om, at du sagde ja til at være Perry i går. Jeg kan godt forstå, at det var kedeligt! Og jeg kom i tanker om, at da din mor var barn, havde vi engang nogle af kusinerne på besøg. De ville allesammen lege hest, og så var der en af pigerne, der fik besked på, at “du kan jo være katten, der er alene hjemme! DET var heller ikke sjovt. Jeg tror nok, at det var Lærke. Og hun blev rigtig sur! Så det var godt, at I fik snakket om det og lavet om på aftalen!

    Jeg synes, det er rigtig spændende at følge med i hjemmeskolen her fra Kostræde.

    Knus – også til mor og far og Mir

    Mormor
    Jytte

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

