Churros y chokolate


20120321-134125.jpg

Min helt Claus Meyer har en opskrift på churros i sin bog ‘Meyers bageri’ – i den er der æg i dejen og krydderier … Ked af det Meyer, men det er ikke churros!

Spørger man på en spansk churro-café om de har æg i deres churros kigger de på en som om man har forslået noget helt afsindigt ‘No! Solo harina y agua’ (kun mel og vand). Hemmeligheden bag churros er cacao, tyk lækker cacao, som man dypper sine churros i – umm.

Oven på gårsdagens episode havde jeg brug for at trøstespise – og som den gode mor jeg er projicerede jeg mit behov over på mine børn. Så vi fik churros y chokolate til segundo (2. morgenmad) i dag.

Så her er en lille opskrift på churros – chokoladen må du selv stå for, vil blot informerer at efter spanske standarder er Mathilde cacao noget tyndt sjask.

3 dl hvedemel
2 dl vand
3 dl olie (jeg bruger oliven, men det er et spm om smag)

Mel og vand blandes: Det skal være en tyk dej, som til amerikanske pandekager. Jeg puttede dejen i en frysepose og varmede olien i en teflonpande (i know i know teflon er giftigt, men også ret praktisk…) klippede et lille hul i posen og sprøjtede så min dej ud i spiraler på panden – stegte til de var gyldne og sprøde og dryssede m. flormelis.

Mmmmm – enjoy 🙂

 

20120321-134143.jpg

2 thoughts on “Churros y chokolate

Add yours

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

