Ese casa!


Advarsel: Dette bliver ikke et et blogindlæg om hvor skønt her er. Her er skønt og dejligt og solen skinner og fuglene synger… Men i nat regnede det og det regnede ind i Marcus kontor og ind i ungernes badeværelse. Og det var koldt, alligevel slukkede jeg for varmen, for den sidste air-con blev brændt af pga regn gennem taget. Faktisk slukkede jeg for alt elektricitet i hele huset, for jeg var sgu bange for at noget brændte af – og jeg hev mine unger ind i min seng og så lå jeg der og følte mig alene (Marcus er ikke hjemme).

Og her til morgen er der så håndværkere i hele huset – de har reparteret taget den sidste uge (ironisk ikke?) og de har ringet til deres chef og deres chef har ringet til sin chef… Og nu mener de så at regnen er kommet ind fordi ejeren har bygget et halvtag, som regnen løber af og som har lavet sprækker i væggen, bla fordi han har
Lavet en dør i en bærende væg, som ikke er blevet forstærket hen over døråbningen og oven p dette har han så lagt et tag… så der er kæmpe store revner i væggen – hvor al regnen trænger ind – siger de.

Egentlig er jeg ret ligeglad… Det er ikke mit hus, de skal bare fixe det, hvem ‘de’ så er… Men jeg kan se dem ligge i en juridisk kamp der tager et par år eller 5 om hvis skyld det er og hvem der skal betale. Og i mellemtiden er der ingen der gør noget – overhovedet.

Vi kan selvfølgelig bare flytte ud… Men vi har lige pakket den sidste flyttekasse ud og Lucas er lige blevet meldt ind på den lokale skole og skal starte til september… Jeg gider ikke flytte!

Jeg vil sy baldakiner og plante chili og tomater og glæde mig til at poolen åbner om 2 uger i nyde at Lucas spiller tennis og fodbold m. Naboens søn ude på vejen. Det er dét jeg vil – ikke bekymre mig om vand i elektriske indstallationer.

3 thoughts on “Ese casa!

Add yours

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

